Tmogasd az Egy Sima Egy Fordított Egyesületet!

http://www.jougyekert.hu/hu/jo_ugyek_tamogatoinak/kovetek_es_vallalasaik/nevess_az_inkluzioert.html#.YUSUqH28pEY

10/13/2011

hozzászólok

Konkrétan senkit sem érdekel, hogy mennyire okos vagyok. Ma voltam azon a konferencián, amire nyertem egy belépőjegyet (kicsit pontosabban: annak a konferenciának a záróelőadásán, amit rosszul írtam be a naptáramba és nem ma kezdődött, hanem ma ért véget, bár volt némi adminisztratív kavarás a dátumokkal) és arról szólt, hogy az állam hogyan kompenzálja az előre nem látható nagy katasztrófák áldozatait (9-11, iszapkatasztrófa stb). A sok példás helytállás felsorolása közben valaki bevetette, hogy amikor lezuhant egy ukrán utasszállító, felthetően az ukrán hadügyminisztérium hibájából, akkor a civil áldozatokat ugyan kárpótolták, de mivel a bizonyítékok elsüllyedtek a nyílt tengerben, a légitársaság nem tudta bizonyítani az ukrán állam felelősségét és egy kanyi fillért sem kapott. Amikor a közfelháborodásnak vége lett, mint láthatóan az egyetlen jogász résztvevő közbevetőleg megjegyeztem, hogy ez bár igazságtalannak tűnik, de nem ördögtől való gondolat. A hirtelen támadt csöndet rosszul értelmezve azt gondoltam, hogy a hallgatóság most már aztán nagyon kíváncsi, hogy miért, és belefogtam egy részletesnek szánt magyarázatba, állati nagypályásnak érezve magam, hogy még a 'casum sentit dominus' regula is eszembe jutott, majd amikor levegőt vettem a következő mondathoz, a moderátor kihasználva a pillanatot egy gyors 'ez meg ki a halál?'-pillantás után megállapította, hogy mivel nincs más hozzászólás, következzék egy új téma. Mindenki láthatóan megkönnyebbült, hogy szóra nyitott számból a meglepetéstől nem jött ki több hang. Mint említettem, senkit sem érdekel, mennyire okos vagyok.

3 comments:

kopeti said...

Ha ez vigasztal, nekem már régi élményem, hogy ezek a hozzászólások mindig bénán sikerülnek. Az ember negyedórát érlelgeti magában hogy milyen okosat fog mondani, aztán az előadó mond rá valami hülyeséget, vagy mindenki félre érti, vagy arrogáns malacnak látszol tőle, vagy kiderül hogy valóban butaságot mondtál. (esetleg mind egyszerre.) Nekem a kis pályám folyamán mindig a csendben-ülünk-és-okos-képet-vágunk stratégia jött be a legjobban. (Egyszer egy állásajánlatot is kaptam csak okos nézésért. Lehet, hogy érdemes tükör előtt gyakorolni.)

Sara said...

Igaziból pont amiatt, hogy ezt te mondod, nagyon-nagyon vigasztal. Azóta pedig igyekszem arra gondolni,hogy úgysem látom őket többet.

saturninus said...

nekem sem volt még olyan tapasztalatom, hogy a közönségből való hozzászólásnak bármi foganatja lenne. általában - ahogy azt Peti is mondja - az előadó valami teljesen más kérdésre válaszol (ha válaszol), a többiek pedig azt várják, hogy mikor lehet már a sok unalmas előadás után kávészünetre menni (a hozzászóló pedig nyilvánvalóan ezt a pillanatot késlelteti, ezért beszélhet akár a rák általa frissen kifejlesztett ellenszeréről is, mindenképp nemkívánatos személy).