Tmogasd az Egy Sima Egy Fordított Egyesületet!

http://www.jougyekert.hu/hu/jo_ugyek_tamogatoinak/kovetek_es_vallalasaik/nevess_az_inkluzioert.html#.YUSUqH28pEY

10/05/2009

Szárnyas fejvadász

Ha már Ágit így meglepte, hogy megtaláltuk Mr. Februárt a basszgitáros honlapján, akkor gondolom, azzal is meglepem, hogy ma - egyedül a név ismerete alapján - 20 perc alatt kinyomoztam a Sugeno professzor elérhetőségét és beszéltem is vele telefonon (Sugeno professzor írta azt a bazi nagy könyvet, ami alapján tanítok). Tettem ezt mindazért, mert ma kaptam egy levelet a JILPT-től (ez pedig az a hely, ahol a könyvtárosok bemondásra elhitték, hogy az egyetemen tanítok, ami nagyon jól jött, mert akkor még nem volt szerződésem), miszerint a nevezett intézmény külföldi kutatókat hívna meg japán munkajogot kutatni. Erre én kelet-európai logikámmal arra gondoltam, hogy mennyivel olcsóbb lenne a JILPT-nek, ha engem, mint kvázi helybélit foglalkoztatna, minthogy drága pénzen ideszállítson valakit külföldről. És ha már ilyen easy-going az intézmény, biztos azt se bánnák, hogy 1. még semmit sem kutattam (vagy legalábbis nem dokumentáltam) 2. hogy a státuszom az egyetemen nem éppen egyezik a pályázati feltételekben szereplőkkel (az egyetemmel kötött szerződésemben amúgy 3 bekezdés szól arról, hogy mire nem jogosít a megállapodásunk, bár az ilyen kutatósdi tkp. nincs nevesítve). Ezen adminisztratív akadályokon felül még be kell szereznem egy ajánlólevelet is egy elismert japán munkajogásztól. Hát így esett, hogy felhívtam Sugeno professzort, aki az egyetlen japán munkajogász, akit ismerek, még szerencse, hogy elismert szaktekintély, sőt. Sugeno professzor amúgy nem kicsit lepődött meg a híváson, különös tekintettel arra, hogy így ismeretlenül is arra kérem, hogy írjon nekem egy állami ösztöndíjhoz ajánlást. Aztán végül abban maradtunk, hogy ha ismerem azt a magyar professzort, akit ő ismer - és micsoda mázli, hogy ez így van -, és ő ajánlana engem, akkor ő is fontolóra venné a dolgot. Egy további kis nehézség, hogy ez a magyar professzor olyan nagyon jól azért nem ismer, példának okáért még sosem találkozott velem és a tanulmányaimat sem olvasta, már csak azért sem, mert nincsenek tanulmányaim. De mégis milyen jó lenne, ha összejönne! Ez viszont hamar ki fog derülni, mert a határidó október 31. (3 hét alatt kell összeütni a kutatási tervet, plusz beszerezni 3 kg papírt, bár ez még így is jobb, mint Bandi 2 napos határideje).

Update: a weboldalon meg lehet nézni korábbi sikeres pályázók kutatási tervét, 30 oldal alá senki sem adja. Ezt felveszem a nehézségek listájára.

1 comment:

kiselek said...

Kelet-Európiai dinamika.. Drukkolok! :)
Az nem elég, ha a Zsuzsi vagy a Pepe ír ajánlást?
Esetleg Kondi, ő végtére is professzor a maga módján.