Tmogasd az Egy Sima Egy Fordított Egyesületet!

http://www.jougyekert.hu/hu/jo_ugyek_tamogatoinak/kovetek_es_vallalasaik/nevess_az_inkluzioert.html#.YUSUqH28pEY

8/13/2009

Jóga, egyetem, kultúra

Amikor azt írom, hogy "visszamentem a régi jógahelyemre" akkor az alatt azt a Bikram-jóga stúdiót értem, amit az alapító testvére alapított úgy 40 éve Tokióban. Ezt most csak felvágásból írom, igaziból arra akartam kilyukadni, hogy a Bikram-jóga lényege, hogy nagyon meleg és nagyon párás helyiségben csinálják, ami így nyáron, főleg Tokióban elég nagy kihívás. Ma - pedig nem késtem el - a lehető legrosszabb helyet sikerült kifognom: a minikályha és a párásító közé ékelődtem be. Amíg csak rákvörösen hajlongtam, addig társaim nevetve annyit mondtak, hogy gambarou-gambarou (kábé annyit tesz, hajrá, csak így tovább), de amikor a tevepózból felemelkedtem, akkor totál fehér voltam, a jógalány nagyon megijedt (gondolom az előrelátható bonyodalmaktól, ha netán a mentő vitt volna el), ezért lekapcsolta a fűtőtestet, ezzel jócskán megnövelve a túlélési esélyeimet. Utána viszont nagyon jó volt kimenni az utcára, mert az előzőkhez képest meg se kottyant a pára és a meleg. Ja, és tanultam egy új ászánát is: ひこきポーズ(repülőgép tartás), nem tudom, mennyire autentikus.

Viszont ha kicsit is okosabb lennék, akkor jóga előtt csináltattam volna igazolványképet az egyetemi beléptetőkártyámhoz, így most megint van egy sorozat, ahol az arcomba tapadó hajjal nem sikerül a kamerába néznem, a különbség az előző képekhez képest annyi, hogy most az arcom pipacspiros. Aztán bevittem a képeket Kato-sannak, a HR-esnek, aki mindig nagyon komoly leveleket ír, gondolom ezzel kompenzálja, hogy 16 évesnek néz ki (persze az is lehet, hogy azt kompenzálja, hogy tényleg 16 éves). De azért elég jó fej volt, ki kellett töltenem rengeteg papírt és kaptam egy CD-t, amin a dékán 45 perces előadást tart az információvédelem fontosságáról és mikéntjéről, meg egy ellenörző kérdéseket tartalmazó ívet is, amit ki kell töltenem a film megtekintése után. Ezután bementem a tanulmányi osztályra, ahol nem volt bent az alány, akivel szintén kiterjedt levelezést folytatok, viszont egy másik lány azt hitte, hogy a saját diákom vagyok, és nagyon örült, hogy akarok jelentkezni az órára. Aztán amikor kiderült, hogy én lennék a tanár, akkor kábé olyan arccal nézett, mintha azt gondolná, hogy törpéket is bevesznek rohamosztagosnak. Úgy tűnik, dolgoznom kell még a külsőmön, hogy autentikus sensei-benyomást tegyek akár elsőre is. Esetleg álbajuszt ragasztok, az mindenképpen komolynak hat. Viszont van már 4 diákom, a tanszékes lány szerint általában szeptember elején jelentkeznek főleg.

Nyílt egy új kiállítás: "The Masterpieces of Egyptian Art from Torino" címmel. Nem figyeltem volna földrajz/művtöri órán?

No comments: