Tmogasd az Egy Sima Egy Fordított Egyesületet!

http://www.jougyekert.hu/hu/jo_ugyek_tamogatoinak/kovetek_es_vallalasaik/nevess_az_inkluzioert.html#.YUSUqH28pEY

8/19/2008

Istenem, India!

Ma negyedjére főztem indiait, és negyedjére szúrtam el. Eddig legalább tudtam, hogy miért - túl sok a.../túl kevés a... - most viszont a lencse nem akar együttműködni. Tanácstalan vagyok, és asszem maradok az európai konyhánál, legalább senkinek sincs összehasonlítási alapja hozzá a szűk családban...

A fogmosás óráról még nem írtam, pedig minden tekintetben beigazolta a várakozásokat: nagyon vicces volt. 10 fogmosó anyukára 5 körzeti nővér és 1 fogorvos jutott, először elméleti alapvetés volt a fogmosás hasznosságáról és undorító fényképeken kellett felismerni különböző elváltozásokat. Majd következett a gyakorlati foglalkozás, először gyorsan átvettük, hogyan kell tartani a fogkefét - mint egy tollat -, és milyen erősségű nyomást kell gyakorolni az ínyre - enyhe -, majd meg kellett mutatni, hogyan mosunk fogat otthon, és ezt a nővérek korrigálták, majd egyénre szabott tanácsokat is adtak a mozdulatokra és fogkefe kiválasztására. Majd bemutattak néhány extrás eszközt, amiket én bevallom, még sosem láttam, pedig nem vagyok kezdő a fogmosásban. Ilyen volt a minikefe, ami oyan, minet egy nagyon-nagyon pici üvegmosó kefe, és az előre kifeszített fogselyem - a nehezen hozzáférhető helyek tisztítására. Majd a doktorbácsi mindenkit megvizsgált és megmondta, hogy mi a teendő - pl. nekem el kell távolítani az alsó metszőfogamról a fogkövet - ami a helytelen kefekezelés miat alakult ki. A fognyűvő manó idén sem támadott meg. A nyelvi nehézségeket - mert azért ilyenek is voltak - úgy győztük le, hogy az egyik nővér egy fogászati szótárban megmutatta a kérdéses kifejezéseket. Sajnos egy japán szakkifejezés sem ragadt rám, én viszont megtanítottam a csoportnak a wisdom teeth és a gum margin szavakat. Szeptember végén lesz a következő foglalkozás - számolom a napokat.

2 comments:

zs. said...

Ugyan nem kapcsolódik a fogmosáshoz, viszont már rég akartam mondani... szóval fényképeket követelek! A sokáig rendezgetett lakásról, rólatok meg egyáltalán! Különben bepanaszollak a fogtündérnél (bár nem pontosan tudom, hogy neki mi a funkciója).

saturninus said...

hát akkor egyszer majd elkészítem neked az indiai vöröslencse csodát, amiben verhetetlen vagyok. még szanguskó herceg vadaskertjében sem főznek olyat!

egyébként pedig elénekelhetted volna nekik az "egészséges vagyoook, mindig fogat mosoook"-dalt is.

mi az a gum margin? ínyhatár?