Tmogasd az Egy Sima Egy Fordított Egyesületet!

http://www.jougyekert.hu/hu/jo_ugyek_tamogatoinak/kovetek_es_vallalasaik/nevess_az_inkluzioert.html#.YUSUqH28pEY

1/28/2009

Bajusz

Varratszedésre menet szembe jött velem egy óriásplakát, amin Bradd Pitt, alias Burapi bajusszal hirdeti az egyik mobilszolgáltatót. Kiábrándító.

A varratszedés amúgy pompásan sikerült, bár először megrémültem, amikor a kis papíron megláttam, hogy az előttem várakozók száma 27, de szerencsére a visszarendelt betegek soron kívüli elbánásban részesülnek. Még egy hónapig kell valami spéci tapasszal járkálnom, és utána tök jó lesz.

Hazafelé csináltattam a diákigazolványhoz 6 igazolványképet, amin olyan arcot vágok, mintha most kaptam volna kézhez egy határozatot, miszerint nem kaphatok menekült státuszt. Kamakurában újdonság, hogy átrendezték a buszpályaudvart. Nem sokat járok busszal, mert még az első Japánról szóló útikönyvben azt olvastam, hogy a buszhálózat áttekinthetetlen és megbízhatatlan. De azt csak most vettem észre, hogy a buszok nincsenek megszámozva és a megállók neve mindenhol csak kanjival van kiírva. Ezért kénytelen voltam sorra járni a beállókat és az ott várakozóktól megkérdezni, hogy ez a busz megáll-e itt és itt. De megnyugtat, hogy másokat is láttam körbe-körbe mászkálni.

És nekiláttam a tanulásnak is, mondjuk, ha ki kellett volna találnom, hogy melyik ország munkajogi szabályait olvasom, akkor inkább Ghánára tippeltem volna. A Labour Standard Law, ami a kötelező minimumot szabályozza, nem sokban mutat túl a rabszolgamunka tilalmán. Ennek fényében az én munkaszerződésem igazi kiváltságlevél, például annak írásba foglalásával, hogy nemzeti ünnepeken nem kell dolgoznom.

Miközben írok, Áron a kobra pózt gyakorolja, nagyon helyes, mit ne mondjak.

11 comments:

nyolc_mini_vese said...

Én még annak idején bredó pitónak hallottam :-) De tényleg kiábrándító, hogy a japánok megvesznek minden amerikait kilóra, rémlik egy-egy kínos harrison fordos és madonnás reklám is. De ez biztos valami összetettebb post-world waros lelki bosszú.

pepingis. aranyos szó.

saturninus said...

Huh, ez a Burapi mit meg nem enged magának... hozzáteszem, a bajusz odaát nagy maszkulinitás-szimbólum kell, hogy legyen.

én 2006-ban életem első és utolsó léböjtkúrájának utolsó napján készíttettem magamról útlevélképet. úgy nézek ki rajta (még hosszú hajjal), mint egy csapzott, bizonytalan mosolyú kutya. szerencse, hogy előrelátó voltam, és tíz éves érvényességi idővel kértem az okmányt.

amióta nagy átalakításokra került sor a budapesti tömegközlekedésben, én is gyakran mászkálok körbe-körbe...

vajon miért nem csodálkozom a japán munkajogról írottakon...? így viszont ha komparatív tanulmányt akarsz írni mondjuk az európai munkajogokkal összehasonlítva, az biztosan jó hosszú lesz. persze lehet, hogy kiutasítanak az országból, ha publikálod is.

más téma: tegnap látogatóban voltam egy babukánál, aki - szakkifejezéssel élve - sokat "bukott". utoljára ilyet én az ördögűzőben láttam. meg vagyok rökönyödve.

nyolc_mini_vese said...

fúúúúj.....

Bandika, úgy látom az infantofóbiádat továbbra is sokkterápiával kezeled.

a betűkód szelleme megérezhetett valamit, mert az a szó virít itt, hogy "ticsod", ami legalább annyira guszta, mint egy sokat bukó csecsemő.

zs. said...

Mégse mondhatják a cukimuki csecsemőkre, hogy "hányik", kell egy pár eufemisztikus szakkifejezés.

Viszont ha jól veszem ki, akkor nyáron már Áron is beiratkozhat Lacihoz!

Szerintem Burapi titkon mindig is bajuszt szeretett volna, mert már több filmben is sikerült kibuliznia magának.

nyolc_mini_vese said...

Pont a mostani House-ban volt szó a csecsemők bukásának cuki voltáról. Milyen aktuális a blog....

nyolc_mini_vese said...

És helyi idő szerint 3 perc múlva boldog szülinapot, kedves Mud, vagy ahogy a blog mondja, "iturin". Nekem most meg az jutott az eszembe, hogy "Helló, Hungler!" :-))))

Sara said...

köszönöm, melcsi! a plakátokom ブラッドピット, de a menő fiataloknak csak ブラピ

bandi, amikor írtam, hogy a büfi szaftos része gyakran mellémegy, akkor is elképedtél. de az is lehet, hogy a meglátogatott csecsemő már cseresznyét evett, azért riadtál meg a bukáson.

Sara said...

jaj, most jut eszembe, hogy az az eastwick-i boszorkányok. mi van az ördögűzőben?

áron még eldönti, hogy a jógát választja-e, vagy inkább karate-kid lesz, mert az is jól megy neki, bár a kobra póz tényleg szabályos, karatézni meg csak háton fekve tud.

apropo infant-jóga, akartam venni olyan dvd-t, amin a gyermek és édesanyja együtt gyakorolhatnak, de csak olyat találtam, amin az oszott képernyőn az anyuka jógázik a babuka meg idióta rajzfilmet nézhet közben. ez nem segít a csakrákon.

Sara said...

ja, és bandi, úgy kell neked, most már bánhatod, hogy lekivertkutyáztál annak idején. a világegyetem törvényei szerint bűnhődtél, csakúgy, mint én az Árpi miatt.

zs. said...

Én interneten láttam olyan jóga gyakorlatokat, amibe a babukát is be lehet vonni. Ennek két módja van: 1. az ember valamilyen vízszintes pózt vesz föl, és babukát a hasára fekteti 2. az ember valamilyen másmilyen pózt vesz fel, és babukát maga mellé fekteti egy párnára. Tartok tőle, hogy a "babás jóga" (ahogy itthon hívják) ősi indiai tudománya még némi fejlesztésre szorul (bár nem kétlem, hogy a szögeságy eredetileg arra szolgált, hogy a jógik ráfektessék a babukákat, amíg ők gyakoroltak).

saturninus said...

igen, a "kivert kutya" miatt kellett bunhodnom, ez nyilvanvalo, bar ez a beszelgetes meg nyilvanvloan "erika kutyaja".

az ordoguzoben a satan altal megszallott lanyka kulonbozo szinu (de fokent zold) valadekot okadott a tiszteletes urra. es meg persze sok mast is csinalt, de a meglatogatott babuka sem a "spider walk"-ot nem gyakorolta, sem nem hasznalt illetlen dolgokra megszentelt targyakat.