Tmogasd az Egy Sima Egy Fordított Egyesületet!

http://www.jougyekert.hu/hu/jo_ugyek_tamogatoinak/kovetek_es_vallalasaik/nevess_az_inkluzioert.html#.YUSUqH28pEY

10/19/2008

Első benyomás

Az anyósom, miután nyugdíjba ment a saját vállalkozásából, újabb saját vállalkozást indított, úgy kábé egy éve: előadásokat tart mindenféléről, de leginkább szépségápolásról, öltözködésről meg önismeretről. Eddig ezt Kyotóban tette, ahol régebben lakott, de nemrég átköltöztette ezt a tevékenységét is Tokióba, és most szombaton volt az első hivatalos előadás. A helyszínt egy barátja szolgáltatta, aki foglalkozására nézve multimiliárdos, 51 étterme van, meg egy 24 emeletes service apartman háza, ahol olyan bérlők vannak, akik hajlandóak iszonyatosan sok pénzt fizetni azért, hogy a nagyon pici lakásukat kitakarítsák és feltöltsék a frigót. Az előadás ebben a házban volt, a 23-ik emeleten, ahonnan pompázatos kilátás nyílt más 24 emeletes service apartman házakra, korábban lehetett látni a Tokyo Towert is, de nemrégiben egy ellen-apartman házat húztak fel torony és az épület közé. Szóval itt volt az előadás, ezúttal önismeret témakörben, pl az első benyomás fontosságáról. Gyakorlás képpen mindenkinek röviden be kellett mutatkoznia, a többiek pedig név nélkül leírták egy kis papírra, hogy ez alapján mit gondolnak a beszélőről. Persze azt mindenki tudta, hogy melyik papír származik tőlem, mert én angolul írtam.
Én ezeket a kommenteket kaptam:
  • Érezni a Földanya erejét a tekintetében és a hangjában (észrevette volna, hogy terhes vagyok?)
  • Intuitív és aranyos (ez a férjem volt, megismerem az írását, tehát nem számít)
  • Nagyon magával ragadó, áthatja a japán szellemiség (?)
  • Aranyos, igazi divatdiktátor (nem mostam hajat, ezért sapkában voltam, állati menő)
  • Boldog, meleg és boldog otthont képes teremteni, kicsit szégyellős
  • Boldog (sokkal hosszabb a jegyzet, jó lenne tudni, mit nem fordított le Ei)
  • Önállótlan, a férjére támaszkodik, annak személyisége határozza meg minden lépését (szerencse, hogy nem Ozzie Osbourne-höz mentem feleségül)
  • Vad és energikus (groáá!!)
  • Barátságos és nyitott, jó lenne jobban megismerni
  • Nagyon magával ragadó, egy kicsit félénk, de határozott és kifejező tekintete van (két felkiáltójellel)
  • Rosszmájú, kritikus
A házi íráselemzés kimutatta, hogy az, aki szerint minden lépésemet a férjem határozza meg, azt írta Eiről, hogy mindenben az anyjára támaszkodik, nem nőtt még fel. Ezek szerint az én összes lépésemet valójában az anyósom irányítja a háttérből. Egy másik résztvevőről, aki bemutatkozásában végig arról beszélt, hogy hét unokája van, azt írta, hogy kegyetlen és erőszakos. Én igazán jól tudom, hogy nem minden nagymama aranyos, de nekem amúgy Kalán néni jutott róla az eszembe, bár ezt nem írtam meg.

Ma az anyósom azt mesélte, hogy csomóan nagyon örültek az én megjegyzéseimnek, mert sok olyan dolgot fedeztek fel, amit eddig nem tudtak magukról, pl. hogy beszéd közben a ruhájukat markolásszák, vagy nem néznek a hallgatóságra. Annak is meg van a maga haszna, ha az alapján mondunk véleményt a hallottakról, hogy nem értjük, miről beszél valaki.

Az önismereti előadás személyes tanulsága, hogy megfogadtam, többet nem teszek rosszindulatú megjegyzést, amikor mások is hallják, ugyanis a liftben azt ecseteltem, hogy soha nem költöznék ilyen helyre, később liftes útitársunkról kiderült, hogy az apartmanház-tulajdonos jóbarátja, és mint nyelviskola igazgató, az egyetlen, aki a hallgatók közül tud angolul.

2 comments:

saturninus said...

te kifelejted a számításból, hogy minden pénteken jazz és bossanova est van az apartmanházban, ezenkívül ha jól láttam, "ocean view"-t is kínálnak.
neked egyszerűen semmi sem jó, nem is vagy más, mint egy nagy morcgl (a mai titkos kód).

egyébként nagyon jól szórakoztam a ezen a bejegyzésen (nem mintha a többin nem mulatnék jókat).

az nem fordult meg a fejeben, hogy a "rosszmájú, kritikus" megjegyzést nem is a bemutatkozásod alapján kaptad (hogy lehet egyébként rosszmájúan bemutatkozni? "jó napot, András vagyok, de Önnek a frizurája ma nem az igazi?"), hanem esetleg a liftbeli magaviseleted miatt - és akkor annak a szerzője is hipp-hopp kitalálható?

ami pedig az utólagos találgatásokat ileti: az önismereti gyakorlat során kapott anonim vélemények kapcsán nem az egyes szerzők (bűnbakok) keresése lenne az igazi feladat, hanem hogy elgondolkodj, hogyan látnak mások, függetlenül attól, hogy kik azok, hm? HM? vagy szerinted ez is csak valami jó HECC? (szerintem egyébként az)

Mindenesetre egyszer szeretném látni azt a bemutatkozásodat, ahol a divatdiktátor Földanya ereje mellett barátságos és félénk rosszmájúság sugárzik belőled.

Sara said...

ami az utólagos találgatást illeti, az túl könnyű lett volna: az igazgató bácsi ebben a játékban nem vett részt, csak a második résznél csatlakozott. bűnbakot keresni pedig nagyon jó, készült csoportkép, majd szúrok gombostűt azoknak a szemébe, akik a gonosz megjegyzéseket tették.